VVT jaarverslag 2002

Gepubliceerd op 15-08-2003 22:07
De VVT blikt terug op een druk jaar.
Uit het jaarverslag van de VVT, de Vereniging Verticaal Transport, maken we op dat er in Nederland 184 bedrijven lid zijn van deze branchevereniging. Deze groep heeft volgens eigen opgave in totaal 2.547 hijskranen (op rupsen, AT-tele- en snelmontage torenkranen op truck) in bedrijf. Daarmee komt het gemiddelde lidbedrijf op een aantal van 13,2 kranen.

De VVT had een druk jaar in 2002. Allereerst zag men de economische bui aankomen. Verder pleegde de organisatie een succesvolle interventie op gebied van langlopende ontheffingen voor kranen met transportgewichten van 80 tot 100 ton. Bij de internationale verhuurdersassociatie ESTA heeft VVT aangedrongen op eenduidige Arbo-wetgeving in geheel Europa, op een Europees keuringsregine en op eenduidige regelgeving op gebied van wegtransport van verticaal transportmaterieel.

2003 wordt voor de branche een moeilijk jaar en daarom adviseert de VVT haar leden om bedachtzaam te investeren in materieel met totale voertuiggewichten van 80 ton of meer. www.verticaaltransport.nl
Nederhoff investeerde wel in een grote kraan: een Liebherr LTM1250.Nederhoff investeerde wel in een grote kraan: een Liebherr LTM1250.

Schrijf je in voor de Entreeding nieuwsbrief

Wekelijks verstuurd, met het laatste nieuws uit de de groen, grond en infra branche!